Utdanningsforbundet Brønnøy ønsker ikke å ta stilling til spørsmål om skolestruktur. Dette ligger ikke i vårt mandat. Det gjør imidlertid ivaretakelse av ansatte i omstillings- og nedbemanningsprosesser. Utdanningsforbundet skal også arbeide for at barn, unge og voksne får et kvalitativt godt og forsvarlig opplæringstilbud, og for at utdanning skal ha en sentral rolle i samfunnet. Vi ønsker å understreke at Utdanningsforbundet sitt fokus er å bidra til å sikre en kvalitativ god skole i Brønnøy. Det er ingen sammenheng mellom skolestørrelse, læring og læringsmiljø, og det finnes ingen forskning som viser at kvaliteten er bedre på større enn mindre skoler. Vi mener at små enheter har sine kvaliteter og at store enheter har andre kvaliteter og at det ene ikke utelukker det andre.

Styret i Utdanningsforbundet Brønnøy

Merethe Paulsen Blomstervik, lokallagsleder Iselin Thomassen Flore, nestleder Aleksander Eidsmo Eva Anita Nordmo Lisbeth Tilrem Nilsen Bodil Karijord Annette Warholm Jørgen Fagerland Siri Møller Ane Bøasæter