- Vi lar oss begeistre av det våre utøvere får til, og som selskap kjenner vi oss igjen i verdiene deres: Hardt arbeid, stort engasjement og ikke minst lysten til å vinne! De vil være best i langrenn – vi vil være best i transport, sier konsernsjef Brynjar Forbergskog.

De beste folkene

- Det gjelder å ha de beste folkene, enten du driver med langrenn eller business, konstaterer Forbergskog.

-Å være på lag med olympiske mestere, gjør oss ekstra stolte, slår konsernsjefen fast. Han tror på sterk lagånd, og understreker at ingen blir god alene.

- Vi er nøye og velger sponsorer med omhu, sier kommersiell leder i skiforbundet, Bernt Halvard Olderskog.

- Vi ser etter selskap med gode, sunne verdier, og både konsernet og topplederen framstår som «heil ved», derfor har vi valgt Torghatten, understreker han. NSF vil ha en sunn kombinasjon av store og små støttespillere, og ønsker seg aktive sponsorer, sier Bernt Halvard Olderskog.

Hemmelig beløp

Avtalen innebærer blant annet at når sesongen åpner på Beitostølen i november, går langrennsgutta med Torghatten-logoen på draktene sine. Det gjør også trenerne, og flere i støtteapparatet rundt skiløperne. Torghattens markante T blir også synlig på såkalte pressevegger og på skiforbundets hjemmeside.

Torghatten får også tilgang på landslagets utøvere, og det kan dreie seg om foredrag eller lignenede. Avtalen løper fra 1. mai i år, og er konfidensiell i forhold til beløp.