Prisdryss i New York

Hurtigruten tok to gull og fire sølv i stor internasjonal reiselivskonkurranse.

  Foto: Bård Pedersen

Nyheter

Hurtigruten ble den store vinneren under 2010 Adrian Awards i New York mandag kveld. Det er den internasjonale medlemsorganisasjonen for service- og reiselivsbransjen, HSMAI, som står bak konkurransen.

Årets utdeling i New York er den 54. i rekken, og det ble levert arbeider i kategoriene reklame, PR og digitale medier. Den årlige Adrian Award Competition er den største og mest prestisjetunge konkurransen innen reiselivsmarkedsføring internasjonalt.

Det ble sendt inn 1.100 arbeider fra hele verden til årets konkurranse.

- Kvaliteten på de innsendte arbeidene i årets HSMAI Adrian Awards var ekstremt god, sier Fran Brasseux, visepresident i HSMAI.

200 ledende eksperter innen internasjonal markedsføring er med å bedømme de innleverte arbeidene. Deres poenggivning summeres til slutt av representanter for HSMAI og et gjennomsnitt utregnes for hvert innlevert arbeid.

- Dette er priser med betydelig internasjonal tyngde, og viser at arbeidet vi har gjort sammen med vårt byrå LOS&CO har høy kvalitet i alle formater. Vi har jobbet hardt med vinteren som reiselivsprodukt de siste årene, og det er spesielt artig å se at vinterkampanjen verdsettes så høyt, sier Trond Øverås, Produkt– og markedsdirektør i Hurtigruten ASA.

Hurtigruten innkasserte følgende priser:

Gull – vinterkampanje – annonse

Gull – kampanje – flere medier

Sølv – profilkatalog

Sølv – 1893 Ambassadør - kundeprogram

Sølv – reklamefilm kortreiser

Sølv – sommerkampanje - annonse