KappAhl-kjeden har butikker over hele landet, men det var KappAhl-butikken i Brønnøysund som stakk av med den gjeve Gullkappa-prisen for 2016. Det er butikksjef Lill Kari Brønmo Elden og hennes ansatte naturfligvis fornøyd med.

– Det er kjempestas og veldig artig. Det er en av de gjeveste prisene vi kan få og det beviser at vi har gjort en god jobb med kundene, sier hun.

Kundene kommer støtt og stadig med skryt til de ansatte, sier hun.

– Vi har mange som kommer inn i butikken og gir oss gode tilbakemeldinger.

Flere hjelpemidler

Det er flere grunner til at butikken fikk Gullkappa-prisen som har hjulpet butikken å bli bedre har vært spørreundersøkelser, forteller Elden.

– Vi har brukt spørreundersøkelser og såkalt «mystery shopper» for å kartlegge hva vi gjør bra og hva vi må forbedre oss på.

«Mystery shopper» er et konsept hvor en helt vilkårlige person blir bedt om å evaluere hvor god hjelp dem fikk i butikken, uten at butikkmedarbeiderne vet hvem vedkommende er.

– Fantastisk

Butikkmedarbeiderne Anita Sandvik og Hanne Herigstad-Olsen mener det er fantastisk at det var nettopp KappAhl i Brønnøysund som fikk Gullkappa-prisen.

– Vi er en liten butikk så jeg synes det er kjempebra at det er oss i Brønnøysund som fikk prisen. Det er bra det, sier Anita Sandvik.

Elden legger til:

– Samtidig har vi et veldig godt arbeidsmiljø her og det tror jeg smitter over på kundene. Vi har også interne konkurranser om hvem som klarer å selge mest.