Mange Telenor-abonnenter har mandag hatt problemer med å komme igjennom på telefon.

Telenor har lagt ut følgende pressemelding på sine nettsider:

- Telenor jobber for å løse feilen som har rammet deler av mobiltrafikken i nettet. Feilen berører mobil tale og fører til at enkelte anrop feiler. Mesteparten av trafikken går som normalt, og man kan prøve å ringe på nytt dersom man ikke kommer gjennom på første forsøk. Problemene startet rundt klokken 11.15 og Telenors driftsmiljø jobber nå for å rette feilen. Alle øvrige tjenester som fast telefon, fast bredbånd og mobilt internett inkludert tale over 4G skal fungere som normalt. Vi beklager problemene dette medfører for våre kunder, skriver Telenor.

Ifølge Bergensavisen skal rundt 30 prosent av Telenors kunder være rammet av feilen.

Tips: Hvis du har problemer med å få ringt, men trenger å ringe nødnummer: Ta ut sim-kortet først.